På väg från Österrike

Kurkonsert i lederhosen

Spatsertur med mycket österrike-känsla i kurparken i Bad Ischl.

Efter en fantastisk månad med vandringar och naturupplevelser i Österrike är det dags att runda av. Vi rundar av mjukt. Med en biltur. Här kommer några bilder från de sista två dagarna i Österrike på väg genom Salzkammergut.

Även om vi nu lämnar Österrike har vi kvar en rad inlägg från resan som kommer framöver. Allt från dalvandringar i Bad Gastein till falkuppvisning och glaciärvandring till Stubacher Sonnblick. Så håll utkik.

Obertraun

Hallstätter see i Obertraun. Lite mindre folk än i det kaotiska Hallstatt, som vi passerade förbi.

Biltvätt i lederhosen

Biltvätt med mycket österrike-känsla.

Kurkonsert i Bad Ischl. Tjejerna i blått säljer snaps i små glas.

Bad Ischl

Bad Ischl, en trevlig liten stad…

Skyltfönster

… med gott om kaféer.

Wolfgangsee

Man kan tro att man är vid Medelhavet, så turkost är vattnet. Men vi är på promenad vid Wolfgangsee.

Wolfgangsee

En liten ö alldeles intill Ochsenkreutz vid Wolfgangsee.

Wolfgangsee

Här kan man ta igen sig under promenaden. Kan behövas om det som den här dagen är trettio grader varmt.

St Gilgen

Ett av St Gilgens fina hus. Också detta en stad mycket välbesökt av turister som vill ta en båttur på Wolfgangsee.

Pelargoner vid fönster

Bland det finaste med Österrike är alla blomlådor. Så vi säger Auf Wiedersehen Österrike!


Text: Eyal
Bild: Kerstin